Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Rukola - stojí za vyzkoušení!

Jarní dny se blíží "mílovými" kroky. Hledáte inspiraci jaké jarní saláty si připravit? Zkuste do salátů zařadit rukolu, budete mile překvapenijejí výraznou chutí.

Rukola na pizze

Rukola - vyzkoušejte ji také!

 

Je to listová zelenina plná vitamínů, která pomáhá pročistit a oživit organismus, především játra a trávící soustavu. Rukola se hojně používá hlavně v Řecku, Francii či v Itálii, ale její obliba stoupá i v českých kuchyních. Už jste ji ochutnali?

 

Rukola (Rucola selvatica)

 

Její střapaté listy nám mohou připadat podobné jako od pampelišky. Rukola je zařazena v čeledi brukvovitých, tudíž má mnoho společného například s brokolicí, kapustou, kedlubnami, řeřichou, ředkvičkami nebo také hořčicí. Většinou nám nevyroste víc než 20 cm.

 

Její použití

 

Chuťově ozvláštní každé jídlo. Má jemnou pikantní chuť a některým lidem nemusí hned zachutnat, protože je ostrá a štiplavá. Ale je dobré ji vyzkoušet. Podává se za syrova nebo se také může tepelně upravit. Především bychom ji měli povařit dětem, po které nejsou nahořklé rostlinky moc vhodné. Její použití je všestranné. Klidně ji můžeme podávat pouze s vlašskými ořechy, 1 či 2 stroužky česneku a zakápnuté olivovým olejem. Někdo si přidá ještě menší množství vinného octa. Nebo lístky rukoly použijeme k dozdobení salátů, těstovin či chlebíčků a baget. Výborně se hodí také k masům a dá se z ní vytvořit skvělé a jednoduché pesto. K lístkům přidáme česnek, piniové oříšky (vlašské ořechy), parmazán a olej.

 

Užitečné vlastnosti rukoly

 

  • prevence před rakovinou - chrání buňky před působením radikálů a účinkuje i proti zánětlivě
  • detoxikace organismu - podporuje trávení, udržuje správnou hladinu cukru v krvi, podporuje funkci jater a ledvin (pročišťuje)
  • podpora krvetvorby a budování kostní hmoty
  • přísun energie - bojuje proti únavě
  • odvod nadbytečné vody z těla
  • podpora funkce mozku
  • posilování imunity
  • pomoc při snižování tělesné hmotnosti

 

Zařaďte rukolu do svého jídelníčku několikrát do týdne a výsledky na sebe nenechají dlouho čekat. Přejeme vám dobrou chuť. 

 

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 4.1 Počet: 7 Nejlepší: 5 Nejhorší: 1

Diskuze

Magazín pro všechny pěstitele, chovatele a domácí kutily. Články o pěstování rostlin, chovu zvířat a nových trendech v bydlení.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.